Träning ger färdigheter...

I allafall när man går på valpkurs. Idag fick jag gå på valpkurs för första gången, matte fick gå själv förra veckan. Det var jättespännande och lite läskigt.  Där fanns en massa trevliga hussar och mattar och nästan lika många hundar. Där va Schäfrar en rottis, en sheltie, en Jack russel och så min favvo. En jättesöt och alldeles underbar Staffe som heter Zorro. Han var såå busig, lika busig som jag och jag skulle gärna vilja leka med honom igen.
Idag fick vi öva på sitt, ligg, inkallning och så att gå fint. Gå fint är inge kul tycker iallafall jag.. det är mycket roligare att springa som man vill själv.. Jag hoppas att jag inte måste gå fint hela tiden...Man blir väldigt sömnig av att gå på kurs så jag kommer nog sova gott inatt. Igår natt var jag inte så trött och Elmer muckade med mig så det blev lite race i sängen. Matte och husse blev inte så glada och det slutade med att vi båda åkte ut. Men efter en stund fick vi komma in till sängen igen. Nu skall jag sussa lite. Hörs snart igen!

Tjillevipp

Ps. här är lite bilder på mig och Zorro Ds.
image51
image52

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0