Ful fralla...

Nu har jag varit på min första utställning. Det var spännande att titta på alla hundarna som skulle ställas ut. Vi hade filt och picknick med oss och så satt vi med Valle och hans husse och matte. Valle har jag träffat förut på frallaträffen i Slottskogen och han är väldigt söt och snäll. Det var en massa hundar med på utställningen av olika sorter vissa hade en massa hår och såg ut som vita ullbollar och andra hade inget hår alls. Det måste bara kallt att gå runt sådär utan någon pyjamas.. I min klass var vi tre stycken jag och två systerar från Hagabergslindens kennel. Jag kom sist :(. Domaren tyckte att jag hade för långa ben...  Detta var mitt omdöme:

"5,5 mån tik, Ngt högställd, Feminint huvud och uttryck, mörka ögon, lång hals, tillräckligt vinklad fram, stark rygg, välvinklad bak, kraftig benstomme, bra steglängd fram korta bak, välvisad, trevligt sätt"

Ja, ja jag är ialla fall trevlig och söt... Jag får helt enkelt växa till mig och prova igen (inte på höjden bara...)

Sedan har det hänt något fantastiskt kul. Jag har fått meddelande från min pappa. Här på bloggen. Han vill träffas någon dag åh vad det skulle vara kul:). Är inte världen liten han bor nämnligen här i Göteborg han med. Min pappa... jag lovar att informera mer om detta senare..

Imorgon skall jag och matte på kurs igen oj vad spännande det skall bli... Här kommer lite kort från utställningen att titta på. Hoppas att husse följer med imorgon så kanske jag kan visa lite bilder från min kurs också...

Hej hej så länge!

image46
Valle, visst e han söt...;-)
image47
Sista peppningen innan vi skall in i ringen

image49
Stå fint, sa matte och viftade med en korv framför nosen på mig, vem kan konsentrera sig på att stå fint då?!
image50
Rolig skyltning på den där utställningen... kanske var lika bra att man inte vann om man hellre äter korv än är en..tihi..


Kommentarer
Postat av: S

Åh vad jag avundas dig som får äga en fralla! Hon är ju jättesöt. Någon gång ska jag också bli en lycklig frallaägare :)

2008-02-02 @ 18:49:46
URL: http://hakuna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0